Radio Jura Home

Gramy dla Was od 10 lat • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Duża inwestycja wymiany elementów mostów na trasie PKP Częstochowa Gnaszyn i Częstochowa Stradom

Facebook Twitter

Polskie Linie Kolejowe prowadzą dużą inwestycję wymiany mostów na trasie między Częstochową a Opolem. Ma to zapewnić bezpieczniejszą podróż. Wymienić trzeba trzy przęsła mostu kolejowego, a te wcześniej używane, przyjechały do nas z Krakowa.

fot. plk-sa.pl/biuro-prasowe

Pierwsza konstrukcja jest już montowana w Gnaszynie.

Tędy kursują pasażerskie składy m.in. do Warszawy, Opola czy Wrocławia, a także pociągi towarowe. Poza montażem przęsła przewidziano także wymianę toru. Stalowe przęsło pochodzi z mostu kolejowego nad Wisłą. Po zakończeniu robót na jednym torze, aktualnie prace są realizowane na sąsiednim. Ruch pociągów jest utrzymany, a zakończenie robót i dwutorową jazdę zaplanowano w grudniu. Przebudowę mostu Polskie Linie Kolejowe łączą z pracami na szlaku Blachownia – Częstochowa Gnaszyn. Takie rozwiązanie maksymalnie ogranicza zmiany na kolejowych trasach.

Prace prowadzone są też przy nasypach i odwodnieniu w tym rejonie, mówi Katarzyna Głowacka z PKP Polskich Linii Kolejowych. Dwa dodatkowe krakowskie przęsła już w przyszłym roku staną na szlaku między stacjami: Częstochowa Gnaszyn i Stradom:

Na szlaku Częstochowa Gnaszyn – Częstochowa Stradom wymiana przęsła na moście kolejowym zacznie się w marcu. Zostaną wykorzystane dwa stalowe przęsła z krakowskiego mostu. Zadanie to zakończy się w październiku przyszłego roku. Wartość prac na obu mostach ponad 10 mln złotych ze środków budżetowych. Podsumowując 3 przęsła mostu kolejowego z Krakowa umożliwią bezpieczny przejazd pociągów przez Częstochowę w kierunku Opola.

Oczywiście zostanie też przeprowadzona wymiana toru przez PKP na tej trasie, celem jest zachowanie parametrów kolejowej linii. Dlaczego mostowe przęsła z Krakowa zostaną zainstalowane w Częstochowie?

Obiekty z kolejowych magistrali po szczegółowych przeglądzie czy dodatkowych pracach są wykorzystywane na mniej uczęszczanych liniach. Po sprawdzeniu przez specjalistów nie tylko podkłady i szyny, ale także duże konstrukcje mostów nadal służą kolei, są także istotnym ogniwem sieci kolejowej. Po renowacji przeznaczono je na wiadukty i mosty m.in. w Wojkowicach. Jest to racjonalne gospodarowanie dobrymi jeszcze materiałami

– dodaje Katarzyna Głowacka z PKP PLK. Całe zadanie wymiany elementów mostów na kolejowych trasach w obrębie Częstochowy zakończy się w październiku 2022 roku.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj