Dodatkowe okienka bezpośredniej obsługi interesantów w UM
Mamy zmiany w częstochowskim magistracie. Przy wejściu do budynku Urzędu Miasta przy u. Waszyngtona uruchomione zostały dwa dodatkowe okienka bezpośredniej obsługi interesantów.

Kto może z nich korzystać?
Są to okienka Wydziału Spraw Obywatelskich służące do rejestracji pojazdów i wydawania dowodów osobistych. Każdorazowo niezbędny jest jednak wcześniejszy kontakt z wydziałem i umówienie terminu wizyty. Kolejne osoby zgłaszające się do wydziału są zapisywane na wolne terminy w celu bezpośredniego załatwienia sprawy w okienku. Oczywiście nadal możliwe i polecane jest wysłanie stosownego wniosku pocztą lub przekazanie go drogą elektroniczną poprzez platformy ePUAP, SEKAP. Tryb załatwienia własnej sprawy każdorazowo najlepiej uzgodnić z Urzędem Miasta drogą telefoniczną lub z pomocą poczty elektronicznej.
– wyjaśniał Włodzimierz Tutaj z biura prasowego magistratu. Nowe okienka, to nie jedyne ułatwienie przygotowane dla interesantów…
Poza punktem kancelaryjnym przyjmującym dokumenty i nowymi okienkami bezpośredniej obsługi, w uzasadnionych przypadkach dla interesantów dostępne są punkty informacyjno-konsultacyjne w holach wejściowych budynków przy ul. Śląskiej i Waszyngtona. Może w nich przebywać osoba załatwiająca daną sprawę, ale również wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się z pracownikiem UM. Kontakt odbywa się przy wydzielonym stanowisku z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa. Stanowiska bezpośredniej obsługi mieszkańców w zakresie rejestracji aktów zgonu dostępne są również w Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Focha. Przypominamy, że urzędowe opłaty należy obecnie wnosić przelewem bankowym, najlepiej korzystając z bankowości elektronicznej. O kolejnych zmianach w pracy Urzędu Miasta i dalszym rozszerzeniu zakresu obsługi interesantów, w przypadku cofania się epidemii, będziemy informować na bieżąco. Za wszelkie niedogodności – przepraszamy.
– dodaje rzecznik w magistracie.