Dodatki elektryczne czekają. Sprawdź, czy możesz skorzystać. Odwiedź CCŚ i złóż wniosek
Już można składać wnioski o dodatek elektryczny, przypomina o tym zainteresowanym osobom samorząd oraz Częstochowskie Centrum Świadczeń. Tak jak w przypadku innych dodatków w ramach rządowej pomocy, CCŚ zajmuje się obsługą wnioskodawców. Świadczenie jest dla tych gospodarstw domowych, gdzie głównym źródłem ogrzewania jest prąd.
Kto może otrzymać dodatek elektryczny?
Lidia Czuma-Imiołczyk: Wszystkie te gospodarstwa domowe, które zużywają energię elektryczną do ogrzewania domów i mieszkań, wykorzystują przy tym pompy ciepła lub inne urządzenia na energię elektryczną. Natomiast osoby, które korzystają z fotowoltaiki, niestety ale nie mogą składać wniosku o taki dodatek elektryczny. Dodatek do prądu wynosi 1000 zł lub 1500 zł. Wyższe świadczenie otrzymują te gospodarstwa, które w roku 2021 zużyły ponad 5 tys. kWh.
Warto wcześniej sprawdzić czy taka pomoc finansowa jest nam należna, interesanci często odwiedzają urząd i dowiadują się, że nie mogą skorzystać z danego dodatku. Dyrektor Lidia Czuma-Imiołczyk przypomina też o terminach – wnioski o przyznanie dodatku elektrycznego składamy do 1 lutego. Trzeba pamiętać też o swojej deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Lidia Czuma-Imiołczyk: Warunkiem koniecznym otrzymania tego dodatku jest złożenie deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków i wskazać tam, że głównym źródłem ogrzewania jest urządzenie na prąd. Jeżeli wniosek złożony przez dane gospodarstwo domowe będzie budzić nasze wątpliwości, oczywiście mamy obowiązek przeprowadzić wywiad środowiskowy i stwierdzić, czy faktycznie wskazane w deklaracji główne źródło ogrzewania znajduje się danym gospodarstwie domowym.
Jeżeli złożymy niezbędny wniosek, dodatek elektryczny możemy otrzymać do końca marca. Są trzy sposoby aby starać się o taką pomoc. Druk jest dostępny również internetowo, ale warto ustawiać się w kolejce do urzędu:
Lidia Czuma-Imiołczyk: Wnioski można składać drogą papierową, czyli tradycyjną w siedzibie Częstochowskiego Centrum Świadczeń przy ul. Sobieskiego 15 lub poprzez Platformę Usług Elektronicznych lub też przez Profil Zaufany. Zalecamy jednak, aby osobiście odwiedzić Częstochowskie Centrum Świadczeń z uwagi na to, że pracownik, który przyjmuje wniosek, od razu ma możliwość zweryfikowania poprawności wypełnienia tego wniosku i dołączenia niezbędnych dokumentów, które mogą służyć wypłacie podwyższonego dodatku elektrycznego
– zainteresowanych mieszkańców informowała Lidia Czuma-Imiołczyk, dyrektor Częstochowskiego Centrum Świadczeń.
Zobacz także: