Czy z ulic znikną szpetne reklamy?
Ustawa Krajobrazowa zaczyna działać. Częstochowski samorząd podjął próbę zmniejszenia liczby reklam szpecących szczególnie zabytkowe budynki. Przed nami kolejne działania w tym zakresie. Urzędnicy chcą m.in. zebrać opinie mieszkańców, które formy reklam i z jakich miejsc powinny zniknąć w pierwszej kolejności.
Mówi Beata Michnicka z częstochowskiej Pracowni Urbanistyczno-Planistycznej:
Pytania ankietowe dotyczące rodzajów reklam ulicznych z jakich czerpiemy informacje, pojawią się na miejskich stronach jeszcze w tym roku. Pozwoli to na przygotowanie uchwały o częstochowskim krajobrazie, a później tematem mają zająć się radni. Od lat na rzecz poprawy wizerunku centrum miasta działa też pełnomocnik prezydenta do spraw estetyki.
Powiedziała nam Elżbieta Idczak-Łydżba, miejski estetyk. Urzędnicy przyznają, że w Częstochowie postanowiono działać, szczególnie aby chronić wizerunek zabytkowych budowli zasłanianych przez banery i szyldy. Docelowo wygląd powinny zmienić częstochowskie Aleje…
– mówiła Beata Michnicka, zastępca kierownika Pracowni Urbanistyczno-Planistycznej w Częstochowie. Tematem interesował się Mariusz Osyra.