Czy przychodnie mogą być zamknięte? Pytają nas słuchacze. Mamy odpowiedź z NFZ-u
Narodowy Fundusz Zdrowia zaleca teleporady. W poniedziałek, 16 marca, wiele przychodni zamknęło swoje drzwi dla pacjentów. Rejestracja prowadzona jest telefonicznie, a kontakt z lekarzem jest możliwy dzięki połączeniom telefonicznym.
Niestety nie od początku wszystko działa jak należy, o czym teraz w relacji Moniki Sokołowskiej:
Sporo sygnałów o problemach z dodzwonieniem się do przychodni odebrał Narodowy Fundusz Zdrowia. Kłopoty wzięły się stąd, że w poniedziałek do pracy nie przyszła spora część personelu: część pracowników skorzystała z prawa do opieki nad małymi dziećmi, pozostali poszli na L4. A pacjenci od rana dzwonili. Stąd mogły być problemy z połączeniem się z przychodniami. Ale jak zapewniła mnie Małgorzata Doros, rzeczniczka śląskiego oddziału NFZ system udzielania teleporad powinien zacząć działać i jest w obecnej sytuacji jak najbardziej wskazany. Pod numerami telefonów, które są dostępne na stronie internetowej funduszu, ta lista jest stale aktualizowana powinni dyżurować lekarze specjaliści lub pediatrzy – w przypadku dzieci chorych. Można otrzymać e-receptę, pamiętajcie że potrzebny będzie numer PESEL.