Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Czy miasto zdąży na czas z przebudową częstochowskiego odcinka DK 91?

Facebook Twitter

Przez długi czas po zerwaniu umowy z poprzednim konsorcjum na placu budowy nic się nie działo. Po tym jak wyłoniono nowego wykonawcę prace przyspieszyły, ale ich zakres jest bardzo duży. Paraliż komunikacyjny niestety dotyka wszystkich: mieszkańców, przyjezdnych, transport zbiorowy.

fot. mzd.czest.pl

O cierpliwość apeluje wiceprezydent Częstochowy:

Piotr Grzybowski: Rzeczywiście inwestycja drogowa, której jeszcze w Częstochowie nie było i jej realizacja jest trudna nie tylko ze względu na to, że tu jest 5,7 kilometra i niezliczona liczba obiektów inżynierskich, które są robione od nowa, ale również ona dotyka całe miasto przez objazdy, przez utrudniony dostęp do tramwaju, do autobusu. Trzeba co chwila zmieniać trasy. Musimy się uzbroić w cierpliwość, bo tak naprawdę dotyka to nas wszystkich bez wyjątku. Zakończenie realizacji tej inwestycji pozwoli na mieszkanie w mieście bez korków.

– ocenia Piotr Grzybowski. Terminy gonią, ale całość ruszyła z poślizgiem, dopiero po ukończeniu autostradowej obwodnicy Częstochowy. Nie mogło być inaczej, bo nasze miasto stałoby się kompletnie nieprzejezdne:

Piotr Grzybowski: Czekaliśmy z remontem DK 1 na to aż zostanie otworzona obwodnica, która przeniosła 50 % ruchu tak naprawdę z „Gierkówki” na A 1, a pomimo to, ten ruch jest dość uciążliwy. To też pokazuje jak to miasto było w latach 60 czy 70 tych budowane. Z północy na południe, gdzie mamy jedną główną arterie i bardzo mało rozwiązań równoległych, alternatywnych. My cały czas skupiamy się na DK 1. Myślę, że nie doceniamy tego, jak ważne będzie obejście Barbary, czyli ta nowa droga DK 46.

Czasu w kalendarzu za to jest coraz mniej. Inwestycja w al. Wojska Polskiego powinna być ukończona i rozliczona na koniec roku:

Radio Jura: Władze miasta przyglądają się tym postępom prac. Jak to wygląda w tym momencie? Ten termin, czyli koniec roku, jest bezpieczny?

Piotr Grzybowski: Chyba nie ma innego projektu, który byłby pod dużą kontrolą, przede wszystkim społeczną. Ten postęp prac widać to, co się zadziało ostatnio, czyli obiekt mostowy nad połączeniem Bardowskiego i Bór, który został rozebrany, co m.in. pokazuje dlaczego ta nitka musi być w całości wyłączona. To tempo prac jest bardzo duże i wtedy zakres prac jest szeroki. Równocześnie robionych jest kilka różnych odcinków, praca na kilka zmian. Gdyby to tempo, które jest dzisiaj było utrzymane, to termin tegoroczny nie jest zagrożony.

Z zastępcą prezydenta miasta, Piotrem Grzybowskim rozmawiał Mariusz Osyra.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj