Radio Jura Home

MOJE MIASTO MOJE RADIO • Częstochowa 93.8 FM Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

Centrum przesiadkowe przy Piłsudskiego – częstochowianie komentują

Facebook Twitter

"Brak spójnej wizji architektonicznej, dopasowania nowych obiektów do otaczającej je architektury" to tylko jeden z licznych komentarzy częstochowian na temat oddanego do użytku centrum przesiadkowego na ulicy Piłsudskiego.

fot. czestochowa.pl

Przypomnijmy, budowa trzech centrów przesiadkowych przy dworcach kolejowych, kosztowała – 69 mln zł, z czego 27 mln zł stanowiły środki w ramach projektu unijnego. Słów krytyki nie szczędzą radni opozycji…

Komentarz może być tylko jeden tutaj, na portalach w ostatnich dniach bardzo śnieg zasypał i na portalach społecznościowych okazało się, że te wiaty, które miały być takie piękne, duże, cudne są takimi małymi parasolami, które nie spełniają swoich funkcji już teraz zimą. przypuszczam, że w lato będzie tam jeszcze bardziej gorąco pod tymi wiatami. Należałoby zadać sobie pytanie – kierowcy informowali mnie – czy samochody z ulicy Ogrodowej mogą w ulicę Piastowską skręcić. To jest jeden wielki bubel, bo samochody muszą wjechać po angielsku, czyli kierowca chcąc wjechać na centrum przesiadkowe musi dwukrotnie złamać przepisy ruchu drogowego, skręcać lewym pasem jezdni i na lewy pas jezdni. To całkowicie bez pomysłu jest, przynajmniej ten na węzeł przesiadkowy na Piłsudskiego

– komentuje radny Częstochowy Piotr Wrona. Mamy odpowiedź Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w tej sprawie. Jak komentuje sprawę wybudowanych wiat..?

Co do wiat przystankowych i zadaszonych peronów, to są one zgodne z koncepcją, projektem i normami, które obowiązują w naszym kraju, jeśli chodzi o tego typu obiekty kubaturowe. Co do zasady mają one spełniać rolę ochrony, poprawiać komfort oczekiwania na środek transportu. Jednak ani wiata przystankowa, ani peron nawet zadaszony nie jest obiektem zamkniętym i nie uchroni nas w pełni od warunków atmosferycznych, które panują na zewnątrz

– komentuje Maciej Hasik rzecznik prasowy MZDiT w Częstochowie. Mamy też stanowisko Zarządu Dróg i odpowiedź czy jadąc ulicą Ogrodową możemy skręcić w ulicę Piotrkowską?

W żadnym zakresie organizacja ruchu na ul. Piłsudskiego i ulicach przyległych Ogrodowej i Piotrkowskiej nie została zmieniona. Poruszamy się tak samo jak wcześniej z tym, że po zdecydowanie lepszej infrastrukturze drogowej. Mało tego, ulica Piotrkowska i Ogrodowa nie były objęte pracami, tym bardziej nie mógł się zmienić charakter ich funkcjonowania. Jednocześnie podkreślam, że związane z organizacją ruchu oznakowanie pionowe i poziome jest także zgodne z przepisami obowiązującymi w naszym kraju i przeszły odbiory techniczne służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w ruchu drogowym i samego inwestora, który takich odbiorów dokonywał. Oznakowanie poziome, pionowe, jak i organizacja ruchu w ciągu ul. Piłsudskiego i na przyległych do Piłsudkiego i centrum przesiadkowego, które się przy nim znajduje, jest prawidłowe.

A jaka jest Wasza opinia? Jak ocenianie działania węzła przesiadkowego przy ul. Piłsudskiego po pierwszych dniach jego funkcjonowania. 34 389 89 89 – to numer naszej automatycznej sekretarki.

 

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 29 marca 2024