Autobusy jadą inaczej
Cześć tras linii autobusowych zwłaszcza z ulicy Warszawskiej, jadących na południe zostanie podzielona na dwie części A i B. Linie A kończą swój bieg od północnej strony miasta na przystanku Piłsudskiego przy Dworcu PKP. Linie B zaczynają swoje trasy przy dworcu PKP, od strony ulicy Orzechowskiego.
To wszystko wiąże się z przebudową placu Biegańskiego i alei. Tramwaje będą jeździły normalnie jednak zupełnie inaczej będą kursowały autobusy.
Tematem zajęła się Katarzyna Koba.
Linia 11 – trasa zmieniona w obu kierunkach
Ø kierunek Cmentarz Św. Rocha – z II Alei Najświętszej Maryi Panny w Aleję Kościuszki, Aleję Jana Pawła II, Popiełuszki do 7 Kamienic i dalej bez zmian.
Ø kierunek Hallera/Legionów – z 7 Kamienic w Popiełuszki, Aleję Jana Pawła II, Aleję Kościuszki do II Alei Najświętszej Maryi Panny i dalej bez zmian.
Linia 12 – trasa zmieniona w obu kierunkach
Ø kierunek Gnaszyn – z II Alei Najświętszej Maryi Panny w Aleję Kościuszki do Alei Jana Pawła II i dalej bez zmian.
Ø kierunek Raków PKP – z Alei Jana Pawła II w Aleję Kościuszki do II Alei Najświętszej Maryi Panny i dalej bez zmian.
Linia 13 – NOWA STAŁA TRASA zmieniona w obu kierunkach
Ø kierunek Kiedrzyn – z Kilińskiego w PCK, Aleję Armii Krajowej, Kisielewskiego i Ludową do pętli Kiedrzyn.
Ø kierunek Kucelin Szpital/Walcownia – z pętli Kiedrzyn w Ludową, Kisielewskiego, Aleję Armii Krajowej, PCK do Kilińskiego i dalej bez zmian.
UWAGA Przystanek „Tysiąclecie Szpital” zostaje przeniesiony na ulicę PCK. Dotychczasowa pętla przy wejściu do szpitala zostaje zlikwidowana.
Linia 14 – trasa podzielona na dwie linie nr 14A i 14B
Podróż realizowana będzie z przejściem pieszym przez Dworzec Główny PKP między przystankami „Piłsudskiego” (na ul. Piłsudskiego) i „Dworzec Główny PKP”(na ul. Orzechowskiego) – przy przesiadce bilety skasowane w jednej linii zachowują ważność w linii drugiej.
Ø Linia 14A relacji: Rząsawa ↔ Piłsudskiego
(wjazd ulicami: Ogrodową, Krakowską i Piotrkowską)
Ø Linia 14B relacji: Dworzec Główny PKP ↔ Korkowa
Linia 15 – trasa zmieniona w kierunku pętli Bór Wypalanki
Ø kierunek Bór Wypalanki – z Dąbrowskiego w Aleję Jana Pawła II, Popiełuszki, Pułaskiego, Sobieskiego do 1 Maja i dalej bez zmian.
Linia 17 – trasa podzielona na dwie linie nr 17A i 17B
Podróż realizowana będzie z przejściem pieszym przez Dworzec Główny PKP między przystankami „Piłsudskiego” (na ul. Piłsudskiego) i „Dworzec Główny PKP” (na ul. Orzechowskiego) – przy przesiadce bilety skasowane w jednej linii zachowują ważność w linii drugiej.
Ø Linia 17A relacji: Wyczerpy Osiedle ↔ Piłsudskiego
(wjazd ulicami: Ogrodową, Krakowską i Piotrkowską)
Ø Linia 17B relacji: Dworzec Główny PKP ↔ Liszka Dolna
Linia 21 – LIKWIDACJA LINII (ZASTĄPIONA LINIAMI 13 i 24)
Linia 23 – trasa podzielona na dwie linie nr 23A i 23B
Podróż realizowana będzie z przejściem pieszym przez Dworzec Główny PKP między przystankami „Piłsudskiego” (na ul. Piłsudskiego) i „Dworzec Główny PKP” (na ul. Orzechowskiego) – przy przesiadce bilety skasowane w jednej linii zachowują ważność w linii drugiej.
Ø Linia 23A relacji: Rejtana ↔ Piłsudskiego
(wjazd ulicami: Ogrodową, Krakowską i Piotrkowską)
Ø Linia 23B relacji: Dworzec Główny PKP ↔ Leśna
Linia 24 – NOWA STAŁA TRASA zmieniona w obu kierunkach
Ø kierunek Błeszno – z Michałowskiego w Aleję Wyzwolenia, Kiedrzyńską, Dekabrystów, Aleję Armii Krajowej, Aleję Jana Pawła II, Warszawską, Ogrodową, Krakowską, Aleję Wojska Polskiego, Rakowską i Bohaterów Katynia do pętli Błeszno.
Ø kierunek Kukuczki – z pętli Błeszno w Bohaterów Katynia, Rakowską, Aleję Wojska Polskiego, Kanał Kohna, Krakowską, Warszawską, Aleję Jana Pawła II, Aleję Armii Krajowej, Dekabrystów, Kiedrzyńską, Aleję Wyzwolenia do Michałowskiego i dalej bez zmian.
Linia 29 – NOWA STAŁA TRASA zmieniona w obu kierunkach
Ø kierunek Grabówka – z Michałowskiego w Aleję Wyzwolenia, Aleję Armii Krajowej, PCK, Kilińskiego do Dekabrystów i dalej bez zmian.
Ø kierunek Gombrowicza – z Dekabrystów w Kilińskiego, PCK, Aleję Armii Krajowej, Aleję Wyzwolenia do Michałowskiego i dalej bez zmian.
Linia 30 – trasa podzielona na dwie linie nr 30A i 30B
Podróż realizowana będzie z przejściem pieszym przez Dworzec Główny PKP między przystankami „Piłsudskiego” (na ul. Piłsudskiego) i „Dworzec Główny PKP” (na ul. Orzechowskiego) – przy przesiadce bilety skasowane w jednej linii zachowują ważność w linii drugiej.
Ø Linia 30A relacji: Batalionów Chłopskich ↔ Piłsudskiego
(wjazd ulicami: Ogrodową, Krakowską i Piotrkowską)
Ø Linia 30B relacji: Dworzec Główny PKP ↔ Wąsosz
Linia 33 – trasa podzielona na dwie linie nr 33A i 33B
Podróż realizowana będzie z przejściem pieszym przez Dworzec Główny PKP między przystankami „Piłsudskiego” (na ul. Piłsudskiego) i „Dworzec Główny PKP” (na ul. Orzechowskiego) – przy przesiadce bilety skasowane w jednej linii zachowują ważność w linii drugiej.
Ø Linia 33A relacji: Mirów Pegaz ↔ Piłsudskiego
(wjazd ulicami: Ogrodową, Krakowską i Piotrkowską)
Ø Linia 33B relacji: Dworzec Główny PKP ↔ Leśna
Linia 37 – trasa zmieniona w kierunku pętli Stradom Dworzec PKP
Ø kierunek Stradom Dworzec PKP – z Dąbrowskiego w Aleję Jana Pawła II, Popiełuszki, Pułaskiego, Sobieskiego do Korczaka i dalej bez zmian.
Linia N1 – trasa skrócona do relacji:
Dworzec Główny PKP ↔ Dźbów (pomija Aleję Wolności i II Aleję NMP)
źródło: wwwm.mpk.czest.pl