Mieszkańcy przeciwko nachalnej reklamie w przestrzeni miejskiej
Zapytani w internetowej ankiecie orzekliśmy, że szpecącej miasto reklamy jest za dużo. Samorząd sprawdzał wśród częstochowian jak postrzegane są materiały reklamowe w przestrzeni publicznej.
Trzeba je ograniczyć a przede wszystkim uporządkować, oceniło blisko tysiąc respondentów zakończonego badania.
Przyznaje Beata Michnicka z częstochowskiej Pracowni Urbanistyczno-Planistycznej. Władze miasta pracują aktualnie nad uchwałą reklamową i chcą znać ocenę mieszkańców i przedsiębiorców. Co ważne ankietowani ocenili, że reklamy i szyldy na budynkach powinny być dostosowane do ich architektury i otoczenia. Tak dzieje się już w alejach NMP przy noworemontowanych kamienicach. Na jakie pytania odpowiadali częstochowianie?
W ankiecie wzięli udział mieszkańcy wszystkich dzielnic. O badanie pytaliśmy Beatę Michnicką z częstochowskiej Pracowni Urbanistyczno-Planistycznej.