Centra przesiadkowe mają kosztować 40 mln złotych, kolejne 30 mln miasto chce wydać na nowy tabor autobusowy
Być może wkrótce pojedziemy tramwajem na Parkitkę, a może postawimy na rozbudowę komunikacji autobusowej. Do tego jest szansa na projekt rowerów miejskich i rozbudowę parkingów. Częstochowa stara się o unijne pieniądze na gigantyczny projekt dotyczący transportu w naszym mieście.
Zapowiada Piotr Grzybowski z Wydziału Funduszy Europejskich:
Planowane od dawna centra przesiadkowe mają pochłonąć 40 mln złotych, kolejne 30 mln miasto chce wydać na nowy tabor autobusowy dla MPK. To jednak częstochowianie w specjalnej ankiecie mają odpowiedzieć na pytanie, czego najbardziej potrzebujemy w miejskim transporcie.
O dotacje na budowę centrów przesiadkowych miasto będzie aplikować jesienią, planuje też system rowerów miejskich, lub sieć rowerów turystycznych. Z kolei MPK oprócz nowych autobusów chce jeszcze zmodernizować istniejącą linię tramwajową i kupić za ponad 38 mln zł nowoczesne tramwaje. Wiele jednak zależy od decyzji częstochowian.